Szkoła Podstawowa nr 41 Specjalna ul. M. Konopnickiej 3, 41-800 Zabrze tel/fax (32) 271-02-15
| |
|
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 29421 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność Twojej jednostki!)
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY DLA DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
- dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową - dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzenie umysłowe stopnia umiarkowanego i znacznego) - dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością sprzężoną - dla dzieci w wieku od 2,5 do 10 roku życia
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
- od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu gotowości rozpoczęcia nauki w szkole
PUNKT INFORMACYJNO-KONSULTACYJNY DLA RODZICÓW
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA Nr 41
- dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim z autyzmem, umiarkowanym, znacznym, głębokim oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi - indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne ustalone dla każdego ucznia - opieka logopedyczna, psychologiczna, pedagogiczna, rewalidacja ruchowa - duża ilość zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć dodatkowych - nauka pływania dla osób niepełnosprawnych (metoda Hallwick) - biofeedback - integracja sensoryczna - terapia logopedyczna - terapia behawioralna
ODDZIAŁY GIMNAZJALNE
- dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim, z autyzmem oraz innymi niepełnosprawnościami w rozwoju - zajęcia edukacyjno-terapeutyczne - zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze - hipoterapia - dogoterapia - zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań - opieka w świetlicy
|
Nasza szkoła nie tylko usprawnia i wspiera rozwój intelektualny uczniów, ale także jest miejscem, gdzie w pełni może rozwijać się emocjonalnie, czuć się bezpiecznie i rozwijać poczucie własnej wartości.
Szkoła Podstawowa nr 41 Specjalna w Zabrzu jest miejscem stworzonym specjalnie dla potrzeb, edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim z autyzmem oraz innymi niepełnosprawnościami w rozwoju. Jesteśmy nowoczesną, bezpieczną, przyjazną uczniowi szkołą z wysoko wyspecjalizowaną kadrą pedagogiczną.
|
|
Posiadamy:
-
nowocześnie wyposażoną pracownię komputerową
-
salę gimnastyczną wyposażoną w bezpieczny i profesjonalny sprzęt sportowy
-
salę rewalidacji ruchowej wyposażoną w profesjonalny sprzęt rehabilitacyjny
- salę doświadczania świata
-
salę relaksacyjną utworzoną na potrzeby uczniów wymagających specyficznych warunków terapii i edukacji
-
pracownię gospodarstwa domowego -
spełniający wszelkie wymogi bezpieczeństwa plac zabaw zrealizowany w ramach programu „Radosna Szkoła”
-
pracownię zajęć technicznych
-
pracownię muzyczną
-
świetlicę szkolną
-
stołówkę
-
gabinety: logopedyczny, psychologiczny, pielęgniarski
- baza lokalowa bez barier architektonicznych
|
Dlaczego warto uczyć się w Szkole Podstawowej nr 41 Specjalnej w Zabrzu
-
poziom nauczania i metody przekazywania wiedzy dostosowane są do rzeczywistych, indywidualnych możliwości każdego ucznia
-
pobyt w szkole to czas w pełni bezpieczny i komfortowy dla uczniów dzięki stałej opiece medycznej, obecności personelu pomocniczego (kl. 1-6), opiece świetlicowej (od godz. 7:00 do 16:00)
-
szkoła zapewnia zwiększoną liczbę zajęć rewalidacyjnych
-
szkoła zapewnia szeroką ofertę zajęć dodatkowych
-
w szkole działa wiele kół zainteresowań
-
zapewniamy wsparcie wychowawcze zarówno pedagoga jak i psychologa oraz wychowawców.
-
nasze środowisko szkolne sprzyja nawiązywaniu przyjaźni z rówieśnikami
|
KADRA PEDAGOGICZNA
W naszej placówce pracuje wysoko wyspecjalizowana kadra pedagogiczna w zakresie: oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej, autyzmu, psychologii, logopedii, rehabilitacji. W klasach od I do VI pracują osoby, które są pomocami nauczyciela. Pełnią funkcje opiekuńczo - pielęgnacyjne, pomagają przy posiłkach, towarzyszą przy wyjściach poza teren szkoły, w wycieczkach, imprezach sportowych. Dzięki ich pracy uczniowie są pod stałą opieką, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, a w efekcie brak wypadków w szkole. Przez co rodzice oceniają placówkę jako bardzo bezpieczną. Inna grupa pracowników dba o czystość i estetykę placówki.
Wychowawcy i nauczyciele stosują skuteczne metody nauczania wypracowane na podstawie długoletniej praktyki:
|
|
- pedagogikę zabawy metodą KLANZA
- metodę integracji sensorycznej
- symultaniczno-sekwencyjną metodę nauki czytania wg Jagody Cieszyńskiej
- EEG - Biofeedback
- stymulację audio-psycho-lingwistyczną (Tomatis)
- metodę Hallwick w nauce pływania osób niepełnosprawnych
- metodę ruchu rozwijającego W. Sherborne
- metodę dobrego startu M. Bogdanowicz
- "Świadomość ciała, kontakt i komunikacja" - program aktywności M.C.Knillów
- Hallwick
|
|
TERAPIA W WODZIE
W ZSS nr 41 odbywa się terapia w wodzie. Zajęcia prowadzone są przez fizjoterapeutę i nauczyciela wspomagającego w obecności rodzica/ opiekuna. W zajęciach na basenie może uczestniczyć każdy kto posiada zgodę lekarza do tego typu zajęć (brak przeciwwskazań). Na zajęciach uczymy jak zachować się w szatni, wejść i wyjść do basenu, prawidłowo oddychać w wodzie, uczymy podstawowych umiejętności w wodzie.
Terapia w wodzie wpływa na:
-
wzmocnienie wybranych grup mięśniowych
- poprawę ruchomości stawów
- poprawę i doskonalenie reakcji równoważnych
- obniżenie lub wzmocnienie napięcia mięśniowego
- obniżenie dolegliwości bólowych
- poprawę ogólnego stanu psychomotorycznego
- zwiększenie relaksacji
- korekcję postawy
Terapia w wodzie jest skutecznym środkiem pozwalającym na nawiązanie kontaktu między terapeutą a pacjentem, rodzicem a dzieckiem.
|
HIPOTERAPIA
Hipoterapia jest jedną z najbardziej naturalnych metod terapii z osobą niepełnosprawną intelektualnie i ruchowo oraz dzieci z autyzmem.
Zajęcia prowadzone są systematycznie w Ośrodku Jeździeckim w Zbrosławicach. Kilkuosobowe grupy uczestników terapii dowożone są autobusem. Hipoterapią objęci są uczniowie z ZSS NR 41 oraz uczestnicy świetlicy terapeutycznej.
Zajęcia hipoterapii są bezpłatne dla wszystkich uczniów naszej szkoły.
|
DOGOTERAPIA
Dogoterapia to metoda wykorzystująca psy w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, chorych, samotnych i starszych. Główne działanie tego rodzaju terapii kontaktowej polega na nawiązaniu psychicznej więzi ze zwierzęciem, co przyspiesza leczenie i ułatwia przejście choroby W naszej placówce psy wspomagają proces rehabilitacji naszych podopiecznych. Kontakt z czworonogiem sprawia, że nasze dzieci stają się bardziej pewne siebie i otwarte w kontakcie.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w godzinach rannych. Polegają one na zabawach z psem, spacerach po sali, karmieniu, przytulaniu, głaskaniu psa. Opiekun psa zawsze jest obecny podczas zajęć i czuwa nad swoim czworonogiem. Zajęcia dogoterapii są bezpłatne dla wszystkich uczniów naszej szkoły.
|
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju przyjmowane są dzieci na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów), posiadających aktualną opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanym przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną oraz dokument organu prowadzącego skierowany do dyrektora szkoły w sprawie zapewnienia zajęć.
Wczesne wspomaganie rozwoju to oferta zajęć dla dzieci i rodziców. Uczestnikami zajęć są dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu gotowości rozpoczęcia nauki w szkole. Z dzieckiem i jego rodziną pracuje zespół specjalistów. Rodzice otrzymuję porady, wskazówki i niezbędną pomoc.
Celem wczesnego wspomagania rozwoju prowadzonego w naszej placówce jest pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka w stopniu, który pozwala na podjęcie nauki w wybranej przez rodzica szkole (masowej, integracyjnej lub specjalnej).
Większość naszych podopiecznych wyrównuje opóźnienia rozwojowe z którymi do nas trafia.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
|
|
|